Vad innebär fri frakt?Vid ett totalt ordervärde över 500 kr (fraktkostnad ej inkluderad) så gäller fri fraktkostnad för dig som kund. Undantagen är vissa skrymmande varor såsom takboxar och takkorgar. Dessa undantag är tydligt märkta i produktbeskrivningen alternativt visas aktuellt fraktpris i kassan innan beställning.
Vad innebär fri returfrakt?
Fri returfrakt gäller endast produkter som ursprungen haft fri frakt vid köpet. Kostnaden för returfrakten av produkter som inte sålts med fri frakt bekostas av dig som köpare i det fall du önskar returnera din produkt.
Vad händer efter min beställning och vid leverans?
Vårt lager eller våra samarbetspartners lager jobbar nu på att skicka din leverans så snart som möjligt. Har du valt att hämta din beställning hos oss i Örebro så meddelar vi dig via SMS så snart beställningen är färdigpackad. Normalt sett samma dag eller dagen efter. Ibland behöver delar ur dun beställning skickas från externa lager innan avhämtning och det gör att det ibland tar någon dag extra innan du får SMS:et från oss.
Tänk på att vissa varor är skrymmande och därför inte får levereras till ombud nära dig. I de fallen kan det hända att leveransen sker till närmaste DHL eller Postnord-terminal. Om du har lång till en terminal så kan du välja att beställa hemleverans av dina varor.
Kan jag ångra eller ändra i min order? När din order har packats på lagret är det inte längre möjligt att ångra eller göra ändringar i din order.
Kan jag ändra leveranssätt efter att jag lagt min order? Leveranssätt kan inte ändras till i efterhand.
Hur går leveransen och aviseringen till? Tillbehör och reservdelar skickas med DSV, DHL eller PostNord. Beroende på om din beställning skickas från ett lager eller flera så kan din order levereras i flera sändningar/paket, från olika avsändare.
Vad gör jag om min vara är transportskadad? En skada ska noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen och kan inte rapporteras i efterskott. Skadan på både varan och emballaget ska, för bästa tydlighet, dokumenteras med foto. Kontrollera alltid varorna innan du bokar installation eller montering hos verkstad.
Vad gäller vid leveranshinder? Vid leveranshinder som beror på att du som kund lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress, eller kontaktuppgifter som t ex e-postadress eller mobilnummer för avisering debiteras du en avgift. Var därför noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du genomför ditt köp. Mottagaren måste också kunna legitimera sig vid paketutlämning. Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen. Om du inte meddelar dem, eller om de på annat sätt blir förhindrade att utföra leveransen (exempelvis att du inte öppnar när de ringer på dörren) kommer du att debiteras en avgift för leveranshinder. Avgiften är motsvarande fraktbolagets taxa.
Vad händer med leveranser som jag inte hämtar ut? Försändelsen ligger hos postombudet i 7 kalenderdagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). För outlöst gods debiteras den faktiska returfrakten + 195 kr i administrationsavgift. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt våra anvisningar. Läs på sidan Returer och reklamationer för mer information.
Lagerhyra För leveranser där du som kund har beställt hemleverans debiteras du en lagerhyra från och med sjunde dagen från godset ankommit slutterminalen. Var därför skyndsam med att svara på aviseringen och ta emot godset. Hyran är motsvarande fraktbolagets taxa + 195 kr i administrationsavgift. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först ta emot paketet och därefter returnera enligt våra anvisningar. Gå till Returer och reklamationer för mer information.