Fri frakt över 500 kr | Leverans inom 1-2 dagar | Fria returer

Returer och reklamationer

30 dagars fri retur

När du handlar din vara hos oss på Ledande Belysning så får du alltid skicka tillbaka din order inom 30 dagar, utan att behöva betala returkostnaden. Det är viktigt att den vara du returnerar endast är visuellt kontrollerad och därefter återförpackad i sin originalförpackning. Det är även viktigt att du sparar det emballage som din order skickades i så att du kan använda detta emballage vid returen till oss. 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Maila oss på [email protected] eller ring oss på telefon 0171-54455 för att meddela oss att du önskar returnera en vara. Meddela oss det beställningsnummer du fick i samband med ordern. Vi skickar dig därefter en returfraktsedel som du skriver ut och tejpar på paketet. Paketet lämnas därefter hos ditt serviceombud för Postnord eller DHL (beroende på fraktleverantör som framgår av returfraktsedeln). 

När får jag tillbaka pengarna? 

Så snart vi mottagit din retur så kontrolleras produkt och förpackning och därefter görs en återbetalning på samma sätt som den ursprungliga betalningen gjordes. 


Reklamation

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan.

Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se https://arn.se.

Alla produkter på ledandebelysning.se omfattas av produktgarantier ända upp till 5 år. Den exakta garantitiden framgår på produktsidan i samband med köpet eller på annat sätt (kvitto, manual). Ledande Belysning AB bistår med en ny produkt/vara när ett fel uppstår som anses vara urpsprungligt. Ledande Belysning AB ersätter inte ett byte av varan på verkstad eller hos privatperson.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara!


Reklamera en produkt - Steg för steg

1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpebevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.

2. Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected].

Tänk på att få med följande information:

  • Ditt order- eller kvittonummer.
  • En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklameras.
  • En bild på skadan (om det är möjligt).
  • Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.

3. Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter att du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. Vi återkommer med information om hur du ska gå till väga för att skicka varan till oss.

4. Om produkten sedan måste skickas in till oss står vi för returfrakten.